5.11.2013

Szablaki o innym odwłoku

Oto pozostała grupa sfotografowanych przeze mnie szablaków. Ich odwłoki mają niezbyt intensywny czerwonawy (pomarańczowy?) kolor z domieszką żółci i brązu. U większości widoczne są żółte przetchlinki na odwłoku.

L2013-08-31[3]

L2013-09-07[2] samiec

L2013-09-07[5]

L2013-09-08[2]

L2013-09-08[3]

W2013-09-19[1] samiec



Wszystkie mają żółte nogi (szablak na przedostatnim zdjęciu wyszedł bardzo prześwietlony, ale analizując pozostałe zdjęcia, które mu zrobiłam, uważam, że także należy do grupy żółtonogich. niestety, na żadnym nie widać boków tułowia - zasłonięte skrzydłami mocno odbijającymi światło).
Na czterech pierwszych zdjęciach widoczne są żółte pasy na bokach tułowia. Być może wszystkie te szablaki (przynajmniej pierwsze 4) należą do jednego gatunku.
Żaden z prezentowanych tu okazów nie posiada czerwonego czoła. Wszystkie są jasne lub jasnobrązowe.
Oczy brązowe w górnej części i jasnozielone lub jasnobrązowe w dolnej.

Tak więc zaprezentowałam całą moją tegoroczną kolekcję zdjęć szablaków. Jeszcze nie czas by próbować je zaliczać do konkretnych gatunków - nie zajmowałam się jeszcze ubarwieniem tułowia czy pterostigm na skrzydłach. Ciągle wiem zbyt mało, ale to nie szkodzi. Kiedyś, mam nadzieję, cała układanka złoży się w całość :-).
140

szablak, 2 żółte pasy tułów, żółtonogie, kalkulator ważek, ważki zachwycone, ważki



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz